Miksi keräämme palautetta?
Palautteen tavoitteena on aina toiminnan kehittäminen ja parantaminen. Wilma-palautteen avulla me Vismalla pyrimme jatkuvasti kehittämään Wilmaa vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin. Samalla saat asiakkaana tuotteesta irti parhaan mahdollisen hyödyn, omiin käyttötarpeisiisi sopien.
Ohjelmiston käytössä ja arjen tilanteissa saattaa tulla vastaan uusia tarpeita, kun huomataan esimerkiksi jonkin työvaiheen vievän paljon aikaa. Tällöin onkin hyvä tilaisuus kertoa palautteena kehitysehdotus, jotta tuote voisi jatkossa vastata havaittuun tarpeeseen ja auttaa arjen työssä.
Miten voit antaa Wilma-palautetta?
Wilman uusi loppukäyttäjien palautekanava sijaitsee osoitteessa wilma.fi/palaute.
Wilman uusi kehitystoivekanava pääkäyttäjille taas sijaitsee tukiportaalissa. Tämä korvaa Communityssa olleen vanhan ideointipalstan.
Wilman palautesivulta löytyvän lomakkeen kautta voit jättää viestin, sekä kertoa yhteystietosi ja taustatietoja.
Yhtenäinen keräystapa tehostaa palautedatan käsittelyä
Yhteystietojen avulla voimme tarvittaessa pyytää palautteeseen liittyen lisätietoja, mutta lomakkeella kysytyt taustatiedot vähentävät automaattisesti lisäkysymysten tarvetta nykyiseen verrattuna. Tämä puolestaan nopeuttaa palautedatan käsittelyä ja ideoiden tuotekehitykseen ottamista huomattavasti, sillä saamme vuosittain noin 1000 uutta kehitysideaa. Lisäksi keräämme palautetta jatkuvasti myös asiakaskohtaamisista ja -keskusteluista.
"Uuden palautelomakkeen avulla voimme kerätä Wilman palautteen, kehitystoiveet ja ideat yhtenäisessä muodossa, jolloin palautedatan kerääminen ja analysointi helpottuvat. Palautteista muodostuu selkeä kokonaiskuva, jossa toiveita on mahdollista myös ryhmitellä."
- Joakim Pesola, tuotepäällikkö
Palautedatan käsittelyssä ja kehitystoimenpiteiden arvioinnissa otamme aina huomioon eri käyttäjäryhmien tarpeet yhdenmukaisesti, eli painotetusti. Tällä tavoin varmistamme, että jokainen asiakasryhmä tulee kuulluksi tasavertaisella tarkastelulla. Esimerkiksi jos kooltaan pienemmälle käyttäjäryhmälle tietty tarve on suuri suhteessa kooltaan isompaan käyttäjäryhmään, otamme tämän huomioon kehityskohteiden suunnittelussa.
Millaista palautetta voit antaa palautelomakkeen kautta?
Palautelomakkeen kautta voit kertoa meille mitä tahansa Wilmaan liittyvää palautetta: kehityskohteet, ideat, terveiset ja kommentit aina pienestä suureen ovat kaikki erittäin tervetulleita! Ehdottamasi kehityskohde voi olla myös jotakin aivan uutta, mitä Wilmassa ei vielä ole ollut olemassa.
Arvostamme jokaista saamaamme palauteviestiä, vaikka kaikkiin emme pysty vastaamaan. Läpinäkyvyyden parantamiseksi, viestimme aina versiopäivitysten yhteydessä, mitkä eri versioiden kehityskohteet ovat lähteneet liikkeelle asiakastoiveesta.
Kehitämme myös uutta palautekanavaa jatkuvasti
Tulevina uudistuksina tutkimme muun muassa seuraavia kehityskohteita, ja tiedotamme asiakkaitamme tulevista päivityksistä palautteisiin liittyen.
- Palautteille on tavoitteena luoda kokoava paikka, jossa käyttäjät voivat tarkastella ehdotettuja kehityskohteita.
- Selvitämme myös äänestysominaisuutta, jonka avulla käyttäjät voivat antaa eri kehityskohteille oman äänensä. Tällä tavoin on nähtävillä, kuinka iso käyttäjäkunta ideaa kannattaa. Vastaava ominaisuus oli käytössä myös aiemmassa Communityn ideointiosiossa.