Wilma on toiminut luotettavana kumppanina koulutuksen kentällä jo yli 20 vuoden ajan, tarjoten monipuolisia ratkaisuja eri kouluasteiden tarpeisiin. Kokemuksen myötä olemme nähneet, kuinka palvelun laajentuminen on tuonut mukanaan niin uusia haasteita kuin mahdollisuuksia. Tämä on saanut meidät pohtimaan, miten voimme parhaiten auttaa asiakkaitamme hyödyntämään Wilmaa heidän tarpeidensa mukaisesti.
Olemme sitoutuneet jatkuvasti kehittämään palveluamme yhdenmukaistamalla sen käyttöä parhaiden käytäntöjen mukaan, säilyttäen samalla asiakaskohtaisen joustavuuden, joka juuri tekee Wilman käytöstä ainutlaatuisen. Tavoitteenamme on tarjota jatkuvaa tukea ja kehitystä kaikille asiakkaillemme sekä varmistaa, että Wilma pysyy koulutuksen alan edelläkävijänä ja luotettavana kumppanina nyt ja tulevaisuudessa.
Asiakaspalveluorganisaatio auttaa onnistumaan
Wilman asiakaspalveluorganisaatio koostuu noin 30:sta asiantuntijasta, joiden tehtävä on asiakkaan matkan kehittäminen: sen varmistaminen, että jokainen asiakkaamme voi hyödyntää Wilmaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä artikkelissa tutustumme Wilman asiakaspalveluorganisaation eri rooleihin ja toimintoihin, joiden avulla autamme asiakkaitamme onnistumaan.
Palvelupäälliköllä on asiakasmatkalla monipuolinen rooli
Palvelupäällikkömme keskittyvät asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen läpi koko asiakkaan matkan. Asiakasmatkan kuvaus onkin keskeinen työkalumme, joka mahdollistaa asiakkaan palvelukokemuksen syvällisen ymmärtämisen. Tämän lähestymistavan avulla pyrimme varmistamaan, että asiakkaidemme käyttökokemus on mahdollisimman sujuva ja vaivaton.
Palvelupäällikön monipuolinen rooli pitää sisällään myös palvelun hallinnoinnin, vuosikellon mukaisten prosessien edistämisen ja ennen kaikkea ennakoivan tavan asiakkaidemme menestyksen tukemiseen. Tiivis yhteistyö eri tiimien välillä takaa sen, että jokainen asiakaskohtaaminen luo arvoa.
Asiakastuki ratkoo tukipyyntöjä ja viestii häiriötilanteissa
Asiakastukemme koostuu kahdesta tiimistä, jotka vastaavat tukipyyntöjen vastaanotosta ja niiden ratkaisusta. Tukipyyntöjen käsittelyssä teemme tiivistä yhteistyötä VSP:n kanssa, mikä on mahdollistanut tukipyyntöjen tehokkaan ohjauksen suoraan oikeille asiantuntijoille prioriteettijärjestyksessä. Tämän ansiosta olemme lyhentäneet vastausaikoja merkittävästi ja ylläpitäneet korkeatasoista asiakaskokemusta.
Wilman asiakastuki huolehtii myös häiriötilanteiden koordinoinnista ja viestinnästä, sekä ohjesivujen ja versiotiedotteiden julkaisusta. Palvelemme asiakkaidemme nimettyjä yhteyshenkilöitä ja varmistamme, että jokainen saa tarvitsemansa tuen nopeasti ja tehokkaasti.
Lisäpalveluilla apua Wilman käytön kehittämiseen
Konsulttimme ja projektipäällikkömme tarjoavat kattavasti lisäpalveluita asiakkaidemme avuksi. Erityisesti käyttöönottotiimimme tavoite on varmistaa, että uudet asiakkaat saavat sujuvan startin – onhan onnistunut käyttöönotto avain siihen, että Wilmaa voidaan hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla.
Tarjoamme asiantuntijatukea myös uusien toiminnallisuuksien ja lisäpalveluiden käyttöönottoon: erityisen hyvän vastaanoton on saanut pääkäyttäjän tukipalvelu, joka tarjoaa pitkäjänteistä apua Wilman käytön kehittämiseksi yhteistyössä pääkäyttäjän kanssa, kunkin asiakkaan tarpeiden mukaan. Pääkäyttäjän tukipalvelussa otamme huomioon asiakkaan aiemman käyttöhistorian ja vuosien varrella kehittyneet parhaat käytännöt. Tämän tiedon avulla pyrimme varmistamaan, että jokainen asiakas saa Wilman käytöstä mahdollisimman suuren hyödyn. Myyntitiimimme kertoo mielellään lisää pääkäyttäjän tukipalvelusta.
Osaamisen kehittäminen ja tuki muutosten läpiviemiseen
Asiantuntijamme ovat myös muilla tavoin asiakkaidemme tukena, esimerkiksi osaamisen jatkuvassa kehittämisessä, muutostilanteissa ja teknisemmissä järjestelmätarpeissa.
Järjestämme säännöllisesti erilaisia ryhmäkoulutuksia ja webinaareja, jotka löytyvät koulutuskalenteristamme. Pyrimme tarjoamaan kattavasti koulutuksia erilaisille käyttäjäryhmille ja eri koulutusasteille, aina varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Wilma Akatemialla on myös vankka sijansa asiakkaiden oppimisen tukena, omaan tahtiin ja paikasta riippumatta.
Lainsäädännön ja tarpeiden muuttuessa myös asiakkaidemme täytyy tehdä omassa Wilma-ympäristössään muutoksia. Pyrimme aina mahdollisimman kattaviin ohjeisiin ja koulutuksiin, joiden avulla jokainen voi tehdä tarvittavat muutokset itse. Sujuva vaihtoehto on myös tilata meiltä lisätukea prosessien kehittämiseen ja lomakkeiden muutoksiin. Tarjoamme lisäksi teknistä konsultointia esimerkiksi erilaisten tiedonsiirtojen automatisoinnin tai tietokantojen yhdistämisten ja irrotusten tueksi. Konsultointia tai räätälöidyn koulutuksen voit tilata täältä.
Uudistamme palveluita tekoälyn ja parhaiden käytänteiden voimin
Tämän vuoden kehityslistalla on palveluidemme osalta entistäkin vahvempi parhaiden käytänteiden edistäminen. Jatkamme asiakaspalvelumme kehittämistä tuomalla tekoälytyökaluja asiantuntijoidemme käyttöön ja pidemmällä aikavälillä myös asiakkaidemme avuksi.
Wilma-tiimin asiantuntijat ovat mukana Freeed-alustalla lähellä opettajia, jakaen vinkkejä opetusarkeen. Suunnitteilla on myös Wilman oma “terveystarkastus”, jonka avulla voimme tarjota räätälöityä apua asiakkaillemme. Lisäksi kohtaamme vuoden aikana asiakkaitamme erilaisissa tapahtumissa, kuten Educassa, ITK-päivillä ja Pro Rexissä, kouluvierailuilla sekä Asiakaspäivässä.
Haluan toivottaa koko asiakaspalveluorganisaatiomme puolesta mainiota kevätlukukautta kaikille!